Pech

Ik heb pech. Wat nu?

Met de volgende 3 telefoonnummers bent u gewapend tegen elke onvoorziene of onaangename situatie of in geval van moeilijkheden. Service Rent bv biedt u contractueel een permanente drievoudige bijstand aan:

  • 24/24 Bijstandsdienst
    +32 (0)2 286 35 56
    SERVICE RENT ASSISTANCE
    In uw boorddocumenten vindt u de gegevens van de bijstandsdienst in geval van pech, ongeval of immobilisatie van de wagen. Elke dag van de week en de klok rond kunt u rekenen op onze pechverhelpingsteams voor een doeltreffende dienstverlening. Zij staan volledig te uwer beschikking om u uit de nood te helpen en u zo snel mogelijk weer op weg te helpen.
    Afhankelijk van het afgesloten contract geniet u voor uw wagen bijstand in de hele Benelux en/of Europa met vervangwagen (excl. Turkije).

 

  • Dienst Technisch beheer
    +32 (0)11 59 99 10
    Service Rent bv
    Van maandag tot donderdag
    08:00 – 12:00 & 13:00 – 18:00
    Vrijdag
    08:00 – 12:00 & 13:00 – 17:30
    Daarnaast kunt u ook rekenen op de hulpvaardigheid van onze SERVICE PARTNERS.

 

  • Dienst Schadebeheer
    +32 (0)11 59 99 10
    Service Rent bv, of info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)
    Van maandag tot donderdag
    08:00 – 12:00 & 13:00 – 18:00
    Vrijdag
    08:00 – 12:00 & 13:00 – 17:30
    Met één telefoontje kunnen heel wat vragen beantwoord worden. Bij ongeval of twijfel over een juridische vraag kunt u altijd rekenen op de hulpvaardigheid van onze deskundige medewerkers.

De verantwoordelijke van de pechbijstand beslist of er al dan niet een vervangwagen ter beschikking wordt gesteld.

NOODNUMMERS SERVICE RENT bv

  • Service Rent bv tijdens kantooruren:
    +32 (0)11 59 99 10
  • SERVICE RENT ASSISTANCE pechverhelping:
    +32 (0)2 286 35 56
  • Touring Glass:
    0800 95 555

Ongeval of schade

Neem onmiddellijk contact op met een van de volgende diensten:

  • Service Rent bv
    +32 (0)11 59 99 10
    tijdens kantooruren
  • SERVICE RENT ASSISTANCE
    +32 (0)2 286 35 56
    buiten kantooruren, in het weekend of op feestdagen

Alle nodige informatie vindt u bij de boorddocumenten.

Indien de huurder en/of de bestuurder al dan niet opzettelijk geen contact opneemt met SERVICE RENT ASSISTANCE zijn de kosten van takeling ten laste van de huurder.

  • Een Europees aanrijdingsformulier (in 2 talen aanwezig in ieder voertuig).
  • Een kopie van het eventueel door de politie opgestelde proces-verbaal.
  • De verzekeringsdocumenten (zowel de eigen documenten als deze van de tegenpartij of van elke andere bij het ongeval betrokken partij).

TIP! Neem bij een ongeval of schade aan de wagen altijd enkele foto’s, indien mogelijk. Deze kunnen u en ons zeker helpen bij het verzekeringsdossier nadien.

De verantwoordelijke van de pechbijstand beslist of er al dan niet een vervangwagen ter beschikking wordt gesteld.

NOODNUMMERS SERVICE RENT bv

  • Service Rent bv tijdens kantooruren:
    +32 (0)11 59 99 10
  • SERVICE RENT ASSISTANCE pechverhelping:
    +32 (0)2 286 35 56
  • Touring Glass:
    0800 95 555

In eerste instantie: blijf hoffelijk en beleefd. Vul zorgvuldig het aanrijdingsformulier in. Gaat het om een ongeval met lichamelijke schade, contacteer meteen de federale politie, en vraag een kopie van het proces-verbaal en het verhoorblad.

Contacteer:

SERVICE RENT ASSISTANCE
+32 (0)2 286 35 56
24/24

Voor het Europees aanrijdingsformulier: klik hier.

Opgelet! Blijf altijd bij uw voertuig en vul ALTIJD een aanrijdingformulier in, ook als de federale politie bij het ongeval aanwezig is.

Tenzij anders is overeengekomen dient het koetswerk hersteld te worden bij:

Carrosserie Liebens bv
Industrielaan 3120
B-3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 20 30

In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.

Per fax: +32 (0)11 59 99 19

Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)

Per post:

Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden

Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk weer mobiel bent.

TIP! Indien u betrokken bent in een ongeval met een vrachtwagen, noteer dan zeker ook de nummerplaten van de trekker én de aanhangwagen en neem foto’s indien mogelijk.

Contacteer:

Touring Glass
0800 95 555
tijdens kantooruren

SERVICE RENT ASSISTANCE
+32 (0)2 286 35 56
na kantooruren of in het weekend of op feestdagen.

Vraag Touring Glass ons te contacteren voor een akkoordnummer alvorens ze met de werken starten!

In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.

Per fax: +32 (0)11 59 99 19

Per mail: info@servicerent.be (met ref.: Dienst Schadebeheer)

Per post:

Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden

Onderhoud

  1. Plan een afspraak met een van onze erkende servicepunten: zo beperkt u de duur van uw immobilisatie tot een minimum.
  2. Overhandig de dag van de afspraak uw onderhoudsboekje aan de receptie en vermeld wat er moet gebeuren.
  3. Vraag ook dat onze service partner contact opneemt met Service Rent bv voor een akkoordnummer alvorens met de werken te starten.
  4. Geef duidelijk aan dat de factuur moet opgemaakt worden op naam van:
    Service Rent bv
    Industrielaan 3115
    B-3800 Sint-Truiden, België
    RPR: BE 0477.955.523
    In geval van twijfel, vraagt u onze service partner om ons te contacteren.
  5. Laat het onderhoudsboekje van de constructeur afstempelen bij elke onderhoudsbeurt.

De onderhoudsbeurten en mechanische/elektrische reparaties moeten bij een van onze erkende servicepunten gebeuren.

  • Wasbeurten, vervangen van verloren en/of gestolen onderdelen (wieldeksels, etc.), niet in het contract voorziene accessoires, parking- en bewakingskosten.
  • Problemen die voortkomen uit het niet naleven van de voorschriften vermeld in de constructeurshandleiding (bv. het niet tijdig nakomen van de onderhoudsbeurten).
  • Gebrek aan zorg (gebrek aan motorolie, gebrek aan water in de radiator, etc.) of
    van een foutief gebruik (bv. niet meteen stoppen als er een controlelampje gaat branden).

In het buitenland moet u alleen de meest dringende werken laten uitvoeren. Vraag ook hier een factuur op naam van:

Service Rent bv
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden, België
RPR: BE 0477.955.523

Met de vermelding ‘VOLDAAN’.

Tegen afgifte van deze originele factuur zal u het factuurbedrag terugbetaald worden op basis van de Belgische tarifering en tegen de officiële wisselkoers.

TIP! Wanneer u naar het buitenland gaat, pas dan eventueel de datum van de onderhoudsbeurt aan. Een onderhoudsbeurt voor het vertrek is altijd veiliger en beter. Hou er wel rekening mee dat de meeste service partners voor de vakantie snel volgeboekt zijn.

Als de winter nadert is het aan te raden om het niveau van het antivriesproduct in de koelvloeistof van de motor na te kijken, zodat uw voertuig altijd beschermd is tot -20°C. Voor uw eigen comfort en veiligheid is het raadzaam het antivriesniveau in de ruitensproeiers na te gaan of te laten controleren bij een erkende partner van Service Rent bv.

Het onderhoud dient te gebeuren in functie van de voorschriften die in de handleiding van de constructeur staan of van zodra u enige onregelmatigheid of foute werking van uw voertuig vaststelt. Vóór de concessiehouder begint aan de werkzaamheden moet hij ons eerst contacteren voor een akkoordnummer. Controleer om de 1.500 km het olie- en waterpeil van uw voertuig. Laat de nodige vloeistoffen toevoegen door 1 van onze erkende service partners.

  • Alle onderhoudsbeurten vermeld in het onderhoudsboekje van de constructeur.
  • Alle vereiste mechanische en elektrische herstellingen.
  • Alle tussentijdse olieverversingen.

Banden

Controleer regelmatig (minstens één keer per maand) de bandenslijtage. Contacteer onmiddellijk de bandencentrale zodra de staat van de banden niet meer beantwoordt aan de wettelijke voorschriften (1,6 mm) of een onbetrouwbaar weggedrag van uw voertuig tot gevolg heeft.

In alle vestigingen van erkende bandenpartners van Service Rent bv.

Q-Team
0800 935 00
Zie centralijst bij boorddocumenten of klik hier.

De bandencentrale moet alvorens de werken te starten contact opnemen met Service Rent bv voor een akkoordnummer. De betaling gebeurt door Service Rent bv.

Naargelang het contract, is de optie winterbanden opgenomen.  Eén keer per jaar demonteren en monteren is voorzien. Hebt u vragen hierover, neem dan contact op met Service Rent bv of met uw fleetverantwoordelijke.

TIP! De correcte bandenmaat en snelheidsindex vindt u op de zijkant van de band.

Opmerking: Bij niet normaal gebruik/slijtage van de banden (+/- 40.000 km) worden de kosten van vervanging van de banden zelf, alsook de eventueel hieruit voortvloeiende bijkomende kosten integraal ten laste van de huurder gelegd. Dit zowel voor zomer- als voor winterbanden.

Gebruik van de wagen

Alleen de bevoorrechte partners mogen aan de wagens van Service Rent bv werken. Zij kennen de nodige procedures en sturen de facturen rechtstreeks naar Service Rent bv. Alle facturen van andere leveranciers worden niet aanvaard en automatisch doorgerekend aan de huurder, tenzij dit uitzonderlijk en schriftelijk door Service Rent bv werd goedgekeurd.

Onze partners:

  • Glasbreuk
    Touring Glass
    0800 95 555
    tijdens kantooruren
    SERVICE RENT ASSISTANCE

    +32 (0)2 286 35 56
    na kantooruren, in het weekend of op feestdagen
  • Carrosserie/koetswerkschade
    Carrosserie Liebens
    +32 (0)11 70 20 30
    tijdens kantooruren
  • Banden
    Q-team
    0800 935 00
  • Onderhoud/technische reparaties
    Merkgarages en Auto5
    alleen na afspraak
  • Pech
    SERVICE RENT ASSISTANCE
    +32 (0)2 286 35 56
    24/24
    alle verschillende pannes + vervangwagen

Mededelingen van overtredingen worden rechtstreeks door de federale politie naar het privéadres van de bestuurder gestuurd en moeten meteen worden betaald. Parkeerboetes worden onmiddellijk door Service Rent bv betaald en aan de huurder doorgerekend, vermeerderd met een administratiekost.

Alleen de personen die uitdrukkelijk opgenomen zijn in de huurovereenkomst, of personen die later door de huurder schriftelijk aangeduid en door de verhuurder uitdrukkelijk aanvaard zijn. Ze moeten wonen op hetzelfde adres als de bestuurder en op de hoogte zijn van alle procedures.

Leveren en inleveren

Wij kunnen in principe binnen de 24 uur een wagen voor u klaar hebben.

Al onze wagens worden geleverd en opgehaald op de plaats en het tijdstip die u wenst. Tijdens de kantooruren. En dat overal in België.

In elke wagen ligt bij levering een kopie in tweevoud van de huurovereenkomst, met op de voorzijde de uitdrukkelijke vermelding van alle gegevens met betrekking tot de wagen en met op de achterzijde de algemene verhuurvoorwaarden. In elke wagen vindt u ook een checklist met een gedetailleerde omschrijving van de staat van het voertuig.

Elk voertuig wordt geleverd met:

  • Gevarendriehoek
  • Brandblusser
  • Verbanddoosje
  • Fluohesje

Boorddocumenten:

1) vanwege de constructeur/garage

  • Handleiding voertuig
  • Onderhoudsschema
  • Gelijkvormigheidsattest

2) vanwege Service Rent bv

  • Inschrijvingsbewijs
  • Europese aanrijdingsformulieren
  • Internationaal verzekeringsbewijs
  • Specifieke voorwaarden
  • Bestuurdershandleiding
  • SERVICE RENT ASSISTANCE pechverhelpingskaart (*)
  • Brandstofkaart (*)

(*) afhankelijk van het type contract 

Bewaar deze documenten zorgvuldig. Ze moeten samen met de wagen worden ingeleverd aan het einde van het contract.

Laat uw fleetmanager tijdig weten waar en wanneer uw leasewagen kan opgehaald worden. Onderteken de checklist en verifieer of alles klopt. Dat kan u eventuele moeilijkheden achteraf besparen. Verwijder alle persoonlijke spullen en accessoires die u zelf heeft aangekocht uit de wagen. Berg alle documenten met betrekking tot uw voertuig zorgvuldig op. Laat ze nooit in uw wagen achter, in geval van diefstal vergemakkelijkt u daardoor fraude met het voertuig.

Om het voertuig te kunnen ophalen, dient u de ondertekende huurovereenkomst mee te brengen naar het punt van afhaling. In de wagen vindt u een kopie van de huurovereenkomst in tweevoud, de boorddocumenten en de checklist.

Neen. Dat kan alleen tijdens de kantooruren en op plaatsen waar de wagen kan opgehaald worden zonder afspraak. Dat wordt altijd via mail bevestigd.

Neen. Dat kan alleen als de wagen wordt ingeleverd in een garage of op een andere plaats waar men langer aanwezig is, en op voorwaarde dat de wagen op een bewaakte parking kan staan.

De huurder blijft verantwoordelijk voor de wagen tot op het ogenblik van effectieve ophaling door Service Rent bv. De verhuurder heeft het recht de wagen waar dan ook terug te nemen op kosten van de huurder, of om de huurovereenkomst als automatisch verlengd te beschouwen tegen dezelfde voorwaarden als in de oorspronkelijke overeenkomst en dit tot op het ogenblik dat het voertuig terug wordt ingeleverd na uitdrukkelijke afmelding via e-mail of faxbericht.

De verhuurder zal de huurder binnen de 10 werkdagen na het verstrijken van de datum van inlevering via e-mail in kennis stellen van de optie waarvoor gekozen wordt: verlenging of stopzetting.

U bent volgens het huurcontract ertoe verbonden om uw voertuig als een ‘goede huisvader’ te onderhouden en te gebruiken. Dat betekent dat u zorg moet dragen voor het voertuig zodat het zich altijd in een goede staat bevindt, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant maar ook technisch. En dat voor uw eigen veiligheid. Mocht u meteen na de ingebruikname onregelmatigheden vaststellen, dan mag u contact opnemen met onze helpdesk. Die zorgt ervoor dat u binnen de kortste keren weer mobiel bent.

U blijft volledig verantwoordelijk voor het gebruik van uw voertuig wat betreft de verkeersvoorschriften en de strafrechtelijke wetgeving. Anders verwoord: de boetes en/of straffen zijn te uwen laste.

Buitenland

Het is toegestaan met de huurwagen de landsgrenzen van België te overschrijden. Zorg er wel altijd voor dat alle boorddocumenten in de wagen aanwezig zijn. Hou rekening met de specifieke wetgeving van het land dat u bezoekt of doorkruist.

Niet toegestaan is het zich begeven buiten het territorium van de landen opgenomen op de groene verzekeringskaart.

TIP! Wanneer u naar het buitenland gaat, pas dan eventueel de datum van de onderhoudsbeurt aan. Een onderhoudsbeurt voor vertrek is altijd veiliger en beter. Hou er wel rekening mee dat de meeste garages voor de vakantie snel volgeboekt zijn

In het buitenland moet u alleen de meest dringende werken laten uitvoeren. Ook hier moet u een factuur vragen op naam van:

Service Rent bv
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden, België
RPR: BE 0477.955.523

Met de vermelding ‘VOLDAAN’.

Tegen afgifte van deze originele factuur zal u het factuurbedrag terugbetaald worden op basis van de Belgische tarifering en tegen de officiële wisselkoers.

In eerste instantie: blijf hoffelijk en beleefd. Vul zorgvuldig het Europees aanrijdingsformulier in. Betreft het een ongeval met lichamelijke schade, contacteer de politie, en vraag een kopie van het proces-verbaal en het verhoorblad.

Is uw voertuig geïmmobiliseerd?

Contacteer de pechverhelping:

  • Service Rent bv
    +32 (0)11 59 99 10
    tijdens kantooruren
  • SERVICE RENT ASSISTANCE
    +32 (0)2 286 35 56
    24/24

Voor het Europees aanrijdingsformulier: klik hier.

Dien onmiddellijk klacht in bij de federale politie voor autodiefstal. Vraag altijd een kopie van het proces-verbaal en het verhoorblad.

Neem voor een vervangend voertuig contact op met:
SERVICE RENT ASSISTANCE
pechverhelping 24/24
+ 32 (0)2 286 35 56

In elk geval dient u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer over te maken.

Per fax: +32 (0)11 59 99 19

Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)

Per post:

Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden – België

Stuur aangetekend de boorddocumenten, alle sleutels en eventuele stroomonderbreker naar onze Dienst Schadebeheer (adres zie hierboven).

Contacteer de pechverhelping:

  • Service Rent bv
    +32 (0)11 59 99 10
    tijdens kantooruren
  • SERVICE RENT ASSISTANCE
    +32 (0)2 286 35 56
    24/24

Diefstal

Neem, als de wagen niet meer afsluitbaar is, contact op met
SERVICE RENT ASSISTANCE
+32 (0)2 286 35 56
pechverhelping 24/24

Dien onmiddellijk klacht in bij de federale politie. In de klacht moet de aard van de inbraak vermeld worden (opengebroken slot, gebroken ruit, etc). Vraag het nummer van het proces-verbaal en een kopie van het verhoorblad.

Tenzij anders is overeengekomen, wordt de beschadigde wagen altijd hersteld bij onze huishersteller:

Carrosserie Liebens bv
Industrielaan 3120
3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 20 30

In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.

Per fax: +32 (0)11 59 99 19

Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)

Per post:

Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden

Dien onmiddellijk klacht in bij de federale politie voor autodiefstal. Vraag altijd een kopie van het proces-verbaal en het verhoorblad.

Neem voor een vervangend voertuig contact op met
SERVICE RENT ASSISTANCE
+ 32 (0)2 286 35 56
pechverhelping 24/24

In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.

Per fax: +32 (0)11 59 99 19

Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)

Per post:

Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden

Stuur aangetekend de boorddocumenten en alle sleutels naar onze Dienst Schadebeheer (adres zie hierboven).

Neem, als de wagen niet meer afsluitbaar is, contact op met
SERVICE RENT ASSISTANCE
+ 32 (0)2 286 35 56
pechverhelping 24/24

Dien onmiddellijk klacht in bij de federale politie. In de klacht moet de aard van de inbraak vermeld worden (opengebroken slot, gebroken ruit, etc.). Vraag het nummer van het proces-verbaal en een kopie van het verhoorblad.

In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.

Per fax: +32 (0)11 59 99 19

Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)

Per post:

Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden

Stuur aangetekend het frontpaneel en/of de codekaart naar onze Dienst Schadebeheer adres zie hierboven). De radio en/of gps zal zo snel mogelijk vervangen worden.

Tenzij anders is overeengekomen, moet de eventuele koetswerkherstelling gebeuren bij onze huishersteller:

Carrosserie Liebens bv
Industrielaan 3120
B-3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 20 30

De te ondernemen stappen zijn dezelfde als die voor diefstal in België (zie hoger en ook rubriek buitenland).

Interesse in leasing
bij Service Rent?

Neem contact met ons en vraag naar onze interessante voorwaarden.

Contacteer ons