Pech Ongeval of schade Onderhoud Banden Gebruik van de wagen Leveren en inleveren Buitenland Diefstal
Met de volgende 3 telefoonnummers bent u gewapend tegen elke onvoorziene of onaangename situatie of in geval van moeilijkheden. Service Rent bv biedt u contractueel een permanente drievoudige bijstand aan:
De verantwoordelijke van de pechbijstand beslist of er al dan niet een vervangwagen ter beschikking wordt gesteld.
NOODNUMMERS SERVICE RENT bv
Neem onmiddellijk contact op met een van de volgende diensten:
Alle nodige informatie vindt u bij de boorddocumenten.
Indien de huurder en/of de bestuurder al dan niet opzettelijk geen contact opneemt met SERVICE RENT ASSISTANCE zijn de kosten van takeling ten laste van de huurder.
TIP! Neem bij een ongeval of schade aan de wagen altijd enkele foto’s, indien mogelijk. Deze kunnen u en ons zeker helpen bij het verzekeringsdossier nadien.
De verantwoordelijke van de pechbijstand beslist of er al dan niet een vervangwagen ter beschikking wordt gesteld.
NOODNUMMERS SERVICE RENT bv
In eerste instantie: blijf hoffelijk en beleefd. Vul zorgvuldig het aanrijdingsformulier in. Gaat het om een ongeval met lichamelijke schade, contacteer meteen de federale politie, en vraag een kopie van het proces-verbaal en het verhoorblad.
Contacteer:
SERVICE RENT ASSISTANCE
+32 (0)2 286 35 56
24/24
Voor het Europees aanrijdingsformulier: klik hier.
Opgelet! Blijf altijd bij uw voertuig en vul ALTIJD een aanrijdingformulier in, ook als de federale politie bij het ongeval aanwezig is.
Tenzij anders is overeengekomen dient het koetswerk hersteld te worden bij:
Carrosserie Liebens bv
Industrielaan 3120
B-3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 20 30
In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.
Per fax: +32 (0)11 59 99 19
Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)
Per post:
Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden
Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk weer mobiel bent.
TIP! Indien u betrokken bent in een ongeval met een vrachtwagen, noteer dan zeker ook de nummerplaten van de trekker én de aanhangwagen en neem foto’s indien mogelijk.
Contacteer:
Touring Glass
0800 95 555
tijdens kantooruren
SERVICE RENT ASSISTANCE
+32 (0)2 286 35 56
na kantooruren of in het weekend of op feestdagen.
Vraag Touring Glass ons te contacteren voor een akkoordnummer alvorens ze met de werken starten!
In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.
Per fax: +32 (0)11 59 99 19
Per mail: info@servicerent.be (met ref.: Dienst Schadebeheer)
Per post:
Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden
De onderhoudsbeurten en mechanische/elektrische reparaties moeten bij een van onze erkende servicepunten gebeuren.
In het buitenland moet u alleen de meest dringende werken laten uitvoeren. Vraag ook hier een factuur op naam van:
Service Rent bv
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden, België
RPR: BE 0477.955.523
Met de vermelding ‘VOLDAAN’.
Tegen afgifte van deze originele factuur zal u het factuurbedrag terugbetaald worden op basis van de Belgische tarifering en tegen de officiële wisselkoers.
TIP! Wanneer u naar het buitenland gaat, pas dan eventueel de datum van de onderhoudsbeurt aan. Een onderhoudsbeurt voor het vertrek is altijd veiliger en beter. Hou er wel rekening mee dat de meeste service partners voor de vakantie snel volgeboekt zijn.
Als de winter nadert is het aan te raden om het niveau van het antivriesproduct in de koelvloeistof van de motor na te kijken, zodat uw voertuig altijd beschermd is tot -20°C. Voor uw eigen comfort en veiligheid is het raadzaam het antivriesniveau in de ruitensproeiers na te gaan of te laten controleren bij een erkende partner van Service Rent bv.
Het onderhoud dient te gebeuren in functie van de voorschriften die in de handleiding van de constructeur staan of van zodra u enige onregelmatigheid of foute werking van uw voertuig vaststelt. Vóór de concessiehouder begint aan de werkzaamheden moet hij ons eerst contacteren voor een akkoordnummer. Controleer om de 1.500 km het olie- en waterpeil van uw voertuig. Laat de nodige vloeistoffen toevoegen door 1 van onze erkende service partners.
Controleer regelmatig (minstens één keer per maand) de bandenslijtage. Contacteer onmiddellijk de bandencentrale zodra de staat van de banden niet meer beantwoordt aan de wettelijke voorschriften (1,6 mm) of een onbetrouwbaar weggedrag van uw voertuig tot gevolg heeft.
In alle vestigingen van erkende bandenpartners van Service Rent bv.
Q-Team
0800 935 00
Zie centralijst bij boorddocumenten of klik hier.
De bandencentrale moet alvorens de werken te starten contact opnemen met Service Rent bv voor een akkoordnummer. De betaling gebeurt door Service Rent bv.
Naargelang het contract, is de optie winterbanden opgenomen. Eén keer per jaar demonteren en monteren is voorzien. Hebt u vragen hierover, neem dan contact op met Service Rent bv of met uw fleetverantwoordelijke.
TIP! De correcte bandenmaat en snelheidsindex vindt u op de zijkant van de band.
Opmerking: Bij niet normaal gebruik/slijtage van de banden (+/- 40.000 km) worden de kosten van vervanging van de banden zelf, alsook de eventueel hieruit voortvloeiende bijkomende kosten integraal ten laste van de huurder gelegd. Dit zowel voor zomer- als voor winterbanden.
Alleen de bevoorrechte partners mogen aan de wagens van Service Rent bv werken. Zij kennen de nodige procedures en sturen de facturen rechtstreeks naar Service Rent bv. Alle facturen van andere leveranciers worden niet aanvaard en automatisch doorgerekend aan de huurder, tenzij dit uitzonderlijk en schriftelijk door Service Rent bv werd goedgekeurd.
Onze partners:
Mededelingen van overtredingen worden rechtstreeks door de federale politie naar het privéadres van de bestuurder gestuurd en moeten meteen worden betaald. Parkeerboetes worden onmiddellijk door Service Rent bv betaald en aan de huurder doorgerekend, vermeerderd met een administratiekost.
Alleen de personen die uitdrukkelijk opgenomen zijn in de huurovereenkomst, of personen die later door de huurder schriftelijk aangeduid en door de verhuurder uitdrukkelijk aanvaard zijn. Ze moeten wonen op hetzelfde adres als de bestuurder en op de hoogte zijn van alle procedures.
Wij kunnen in principe binnen de 24 uur een wagen voor u klaar hebben.
Al onze wagens worden geleverd en opgehaald op de plaats en het tijdstip die u wenst. Tijdens de kantooruren. En dat overal in België.
In elke wagen ligt bij levering een kopie in tweevoud van de huurovereenkomst, met op de voorzijde de uitdrukkelijke vermelding van alle gegevens met betrekking tot de wagen en met op de achterzijde de algemene verhuurvoorwaarden. In elke wagen vindt u ook een checklist met een gedetailleerde omschrijving van de staat van het voertuig.
Elk voertuig wordt geleverd met:
Boorddocumenten:
1) vanwege de constructeur/garage
2) vanwege Service Rent bv
(*) afhankelijk van het type contract
Bewaar deze documenten zorgvuldig. Ze moeten samen met de wagen worden ingeleverd aan het einde van het contract.
Laat uw fleetmanager tijdig weten waar en wanneer uw leasewagen kan opgehaald worden. Onderteken de checklist en verifieer of alles klopt. Dat kan u eventuele moeilijkheden achteraf besparen. Verwijder alle persoonlijke spullen en accessoires die u zelf heeft aangekocht uit de wagen. Berg alle documenten met betrekking tot uw voertuig zorgvuldig op. Laat ze nooit in uw wagen achter, in geval van diefstal vergemakkelijkt u daardoor fraude met het voertuig.
Om het voertuig te kunnen ophalen, dient u de ondertekende huurovereenkomst mee te brengen naar het punt van afhaling. In de wagen vindt u een kopie van de huurovereenkomst in tweevoud, de boorddocumenten en de checklist.
Neen. Dat kan alleen tijdens de kantooruren en op plaatsen waar de wagen kan opgehaald worden zonder afspraak. Dat wordt altijd via mail bevestigd.
Neen. Dat kan alleen als de wagen wordt ingeleverd in een garage of op een andere plaats waar men langer aanwezig is, en op voorwaarde dat de wagen op een bewaakte parking kan staan.
De huurder blijft verantwoordelijk voor de wagen tot op het ogenblik van effectieve ophaling door Service Rent bv. De verhuurder heeft het recht de wagen waar dan ook terug te nemen op kosten van de huurder, of om de huurovereenkomst als automatisch verlengd te beschouwen tegen dezelfde voorwaarden als in de oorspronkelijke overeenkomst en dit tot op het ogenblik dat het voertuig terug wordt ingeleverd na uitdrukkelijke afmelding via e-mail of faxbericht.
De verhuurder zal de huurder binnen de 10 werkdagen na het verstrijken van de datum van inlevering via e-mail in kennis stellen van de optie waarvoor gekozen wordt: verlenging of stopzetting.
U bent volgens het huurcontract ertoe verbonden om uw voertuig als een ‘goede huisvader’ te onderhouden en te gebruiken. Dat betekent dat u zorg moet dragen voor het voertuig zodat het zich altijd in een goede staat bevindt, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant maar ook technisch. En dat voor uw eigen veiligheid. Mocht u meteen na de ingebruikname onregelmatigheden vaststellen, dan mag u contact opnemen met onze helpdesk. Die zorgt ervoor dat u binnen de kortste keren weer mobiel bent.
U blijft volledig verantwoordelijk voor het gebruik van uw voertuig wat betreft de verkeersvoorschriften en de strafrechtelijke wetgeving. Anders verwoord: de boetes en/of straffen zijn te uwen laste.
Het is toegestaan met de huurwagen de landsgrenzen van België te overschrijden. Zorg er wel altijd voor dat alle boorddocumenten in de wagen aanwezig zijn. Hou rekening met de specifieke wetgeving van het land dat u bezoekt of doorkruist.
Niet toegestaan is het zich begeven buiten het territorium van de landen opgenomen op de groene verzekeringskaart.
TIP! Wanneer u naar het buitenland gaat, pas dan eventueel de datum van de onderhoudsbeurt aan. Een onderhoudsbeurt voor vertrek is altijd veiliger en beter. Hou er wel rekening mee dat de meeste garages voor de vakantie snel volgeboekt zijn
In het buitenland moet u alleen de meest dringende werken laten uitvoeren. Ook hier moet u een factuur vragen op naam van:
Service Rent bv
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden, België
RPR: BE 0477.955.523
Met de vermelding ‘VOLDAAN’.
Tegen afgifte van deze originele factuur zal u het factuurbedrag terugbetaald worden op basis van de Belgische tarifering en tegen de officiële wisselkoers.
In eerste instantie: blijf hoffelijk en beleefd. Vul zorgvuldig het Europees aanrijdingsformulier in. Betreft het een ongeval met lichamelijke schade, contacteer de politie, en vraag een kopie van het proces-verbaal en het verhoorblad.
Is uw voertuig geïmmobiliseerd?
Contacteer de pechverhelping:
Voor het Europees aanrijdingsformulier: klik hier.
Dien onmiddellijk klacht in bij de federale politie voor autodiefstal. Vraag altijd een kopie van het proces-verbaal en het verhoorblad.
Neem voor een vervangend voertuig contact op met:
SERVICE RENT ASSISTANCE
pechverhelping 24/24
+ 32 (0)2 286 35 56
In elk geval dient u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer over te maken.
Per fax: +32 (0)11 59 99 19
Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)
Per post:
Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden – België
Stuur aangetekend de boorddocumenten, alle sleutels en eventuele stroomonderbreker naar onze Dienst Schadebeheer (adres zie hierboven).
Contacteer de pechverhelping:
Neem, als de wagen niet meer afsluitbaar is, contact op met
SERVICE RENT ASSISTANCE
+32 (0)2 286 35 56
pechverhelping 24/24
Dien onmiddellijk klacht in bij de federale politie. In de klacht moet de aard van de inbraak vermeld worden (opengebroken slot, gebroken ruit, etc). Vraag het nummer van het proces-verbaal en een kopie van het verhoorblad.
Tenzij anders is overeengekomen, wordt de beschadigde wagen altijd hersteld bij onze huishersteller:
Carrosserie Liebens bv
Industrielaan 3120
3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 20 30
In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.
Per fax: +32 (0)11 59 99 19
Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)
Per post:
Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden
Dien onmiddellijk klacht in bij de federale politie voor autodiefstal. Vraag altijd een kopie van het proces-verbaal en het verhoorblad.
Neem voor een vervangend voertuig contact op met
SERVICE RENT ASSISTANCE
+ 32 (0)2 286 35 56
pechverhelping 24/24
In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.
Per fax: +32 (0)11 59 99 19
Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)
Per post:
Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden
Stuur aangetekend de boorddocumenten en alle sleutels naar onze Dienst Schadebeheer (adres zie hierboven).
Neem, als de wagen niet meer afsluitbaar is, contact op met
SERVICE RENT ASSISTANCE
+ 32 (0)2 286 35 56
pechverhelping 24/24
Dien onmiddellijk klacht in bij de federale politie. In de klacht moet de aard van de inbraak vermeld worden (opengebroken slot, gebroken ruit, etc.). Vraag het nummer van het proces-verbaal en een kopie van het verhoorblad.
In elk geval moet u de fotokopies van het proces-verbaal van vaststelling en het proces-verbaal van verhoor binnen de 24 uur aan onze Dienst Schadebeheer overmaken.
Per fax: +32 (0)11 59 99 19
Per mail: info@servicerent.be (met ref. Dienst Schadebeheer)
Per post:
Service Rent bv
Dienst Schadebeheer
Industrielaan 3115
B-3800 Sint-Truiden
Stuur aangetekend het frontpaneel en/of de codekaart naar onze Dienst Schadebeheer adres zie hierboven). De radio en/of gps zal zo snel mogelijk vervangen worden.
Tenzij anders is overeengekomen, moet de eventuele koetswerkherstelling gebeuren bij onze huishersteller:
Carrosserie Liebens bv
Industrielaan 3120
B-3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 20 30
De te ondernemen stappen zijn dezelfde als die voor diefstal in België (zie hoger en ook rubriek buitenland).
Neem contact met ons en vraag naar onze interessante voorwaarden.